3 Red Warriors




"Papa dah sewa 4 biji bas. Sebijik untuk abang dan kawan kawan dia”, kata mama menyakinkan saya.

“Apa?!”, terkejut saya mendengarnye.


Itulah penangan bola sepak. Memiliki seorang ayah dan dua adik beradik lelaki sudah cukap untuk meng ‘kecoh’kan rumah kami. Ketiga tiga mereka adalah pemain dan peminat bola sepak ‘tegar’.


Mohd Afandi, 46 tahun





Papa saya, sudah agak lama tidak bermain bola. Mungkin kerana penyakit kencing manisnya, dan faktor fizikalnya agak manghalang dia untuk aktif seperti zaman bujang dulu. Tapi dari gambar2 lama beliau semasa berusia sekitar 20 an, kebanyakannya gambar2 di atas padang dan atas motor. Heehee..


Mohd Shafieq, 22 tahun





Abang sulong saya, shafieq… aduhai tak usah cakap la. Walaupun memiliki badan bersaiz XXL, tapi semangat nye triple XXL. Minatnya pada bola sepak, tak dapat di sangkal lagi walaupun keadaan perutnya tak berapa mengizinkan.. hehe (pik, minta maaf.. gurau jah..). jadi disebabkan hal itu, abang saya ni selalu diberi jawatan tetap dalam football game ni, yaitu PENJAGA GOL. Insyaallah selamat gawang gol kalau abang saya jadi penjaga gol. Memang xde harapan untuk bola menembusi gol gara gara abang saya berada depan gol. Hiiihii..


Mohd shahiedan, 20 tahun





Yang sorang nilah kapten bola sepak kat rumah kami. Pernah bersekolah di sekolah sukan Bandar Penawar, Johor semasa tingkatan 4 dan 5. Sememangnya adik saya sorang ni cukup istiqamah ke padang setiap petang untuk bermain bola di padang. Agaknye kalau dia xdatang, tak berseri padang kat rumah kami. Hehehe…




Disebabkan akhirnya Kelantan berjaya melangkah ke final piala Malaysia, mereka bertiga ni bukan main happy dan seronok lagi. Bayangkanlah, ayah saya(buat bisnes jual tiket bas) menempah 4 biji bas dari Kelantan untuk membawa kawan2 abang dan adik saya serta kawan2 dia sendiri untuk pergi ke KL menyaksikan sendiri perlawanan dengan negeri Sembilan tu. Aduhh…mengucap panjang saya mendengarnya.





Alangkah seronoknye, kalau begini lah semangat mereka dalam mencintai Allah. Sejuk dan damai rasa hati ini. Tapi insyaallah, aku takkan pernah putus asa untuk mendakwahi mereka kerana aku sangat sangat SAYANG pada mereka. Ya Allah, bantuilah aku, dan bukakanlah hati hati mereka. Ameen..

0 comments: